امام علی(علیه السلام) در بخشی از خطبه29 نهج البلاغه به یک اصل بسیار مهم در زندگى انسان ها اشاره کرده، مى فرماید: «افراد ضعیف و ناتوان، هرگز نمى توانند ستم را از خود دور کنند و حق جز با تلاش و کوشش به دست نمى آید» (لاَیَمْنَعُ الضَّیْمَ الذَّلِیلُ! وَ لاَیُدْرَکُ الْحَقُّ إِلاّ بِالْجِدِّ)
شاید این حرف که در کل ایران ، سیستان بی کیفیت ترین اینترنت به ظاهر پرسرعت را دارد بیراه نباشد
تا چندوقت پیش فقط مخابرات سرویس اینترنت پرسرعت در زابل ارائه میداد که هر طور که میخواستند حق مشترک را میخوردند از جمله سرعت بد و دزدی از ترافیک
در حال حاضر اکثر سرویس دهنده ها از جمله شاتل-آسیاتک و های وب نیز به سیستان آمده اند
روزهای اول کارشون برای جذب مشترک سرویس ها با سرعت قانونی ارائه می شد و اکثر مردم هم از مخابرات سرویس هایشان را جمع آوری کردند و به سمت این سرویس دهنده ها آمدند اما متاسفانه گویا در زابل وضع به گونه ای است که هرشرکتی که در آن می آید خیلی زود راههای حق خوری مشترکین را یاد می گیرد
و دلیل آن هم فقط این است که مردم سیستان یاد نگرفته اند حق شان را بگیرند
همشهریان عزیز قانون راهی را برای گرفتن حق مان پیش بینی کرده است و آن هم شکایت از طریق سامانه پاسخگويي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات (ارتباط با مشتريان سازمان هاي تابعه وزارت ICT) می باشد
این شکایت چند دقیقه بیشتر وقت شما را نمی گیرد اما مطمئن باشید خیلی راهگشا خواهد بود تا سرعتی که حق مان می باشد را بگیریم
در ضمن قانون می گوید چنانچه شرکتی کوتاهی کند باید یکماه اینترنت رایگان به مشترک جهت رضایت مشتری پرداخت کند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین بیان کرد: هنگامی که مشترکی با کم فروشی و تخلف شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت مواجه می شوند؛ شکایت خود را در سامانه رهگیری ثبت کنند تا بلافاصله سازمان از شرکت مورد نظر توضیحات و علت نارضایتی مشترک را درخواست کند و در صورت متخلف بودن، شرکت باید خسارت پرداخت کند و یا خدمات آن ماه را به صورت رایگان به مشترک واگذار کند که جریمه های دیگری نیز با توجه به نوع مشکلات پیش بینی کرده ایم.
خواهشا برای تمرین احقاق حق هم که شده شروع کنیم به شکایت از این شرکت ها تا بقیه ارگانها و ادارات متوجه شوند که حق شهروندان را باید پرداخت کنند.
راه شکایت از اپراتورها
———–مرحله اول—————
- مراجعه به سایت اپراتور خود و تکمیل کردن فرم مربوطه
آدرس درخواست خسارت از شاتل :
http:// yon.ir/MM4RZ
آدرس درخواست خسارت از آسیاتک :
http:// yon.ir/AfsqB
آدرس درخواست خسارت از مخابرات :
http:// yon.ir/FxB9L
آدرس درخواست خسارت از های وب :
http:// yon.ir/IP0LS
————مرحله دوم————
اصلی ترین مرحله، این مرحله می باشد . شما با رفتن به سامانه پاسخگويي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و ثبت شکایت ، شکایت خود را وارد فاز اصلی کنیم تا پیگیری آن از طرف وزارت ارتباطات و فناوری شرق کشور شود و مطمئن باشید که قطعا بعد از اینکه چندین شکایت از طرف سیستانیان ارسال شود آنها پیگیری را شدت بخشیده و اپراتورها را مجبور خواهند شد که حق مشترکین را بدهند
آدرس وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و ثبت شکایت
http:// yon.ir/DIpCd