تماس با سامانه پاسخگویی 118 مرکز خدمات مخابراتی زابل از صبح شنبه تقریبا غیرممکن است و در صورت شمارهگیری این سامانه پیغام “مشترک گرامی، کلیه مسیرها به سمت مشترک موردنظر در حال حاضر اشغال میباشد؛ لطفا بعدا شمارهگیری فرمایید” شنیده میشود. این اختلال و ترافیک خطی در حالی است که روزانه نزدیک به یک میلیون تماس با سامانه تلفنی 118 صورت میگیرد.
آقاي مهندس الهي نيا مدیرکل خدمات مخابراتی زابل در تماس تلفنی با خبرنگار خبرسیستان، بروز این اختلال را بار ترافیک خطی عنوان کرد و گفت: اگربعد از گرفتن شماره 118 خط مشغول باشد ايراد از مخابرات زابل است در غير اين صورت ايراد از مخابرات استان سيستان و بلوچستان مي باشد و همچنين ايشان در ساعت 13:15 روز دوشنبه به ما قول مساعد پيگيري دادند و ما منتظر پیگیری و به نتیجه رسیدن آن می باشیم.
قبل از تماس با آقاي مهندس در پيگيري به عمل آمده در تاريخ 21/5/92ساعت اداري با تلفن 2228888كه متعلق به اداره مخابرات است با عدم پاسخگويي كارمندان اين اداره روبرو شديم. این هم از نکات جالب عدم پاسخگوئی صحیح اداره مخابرات زابل به شهروندان می باشد.
صابر فیضی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه وجود 118 برای هر شهر کوچک زیر 10 هزار شماره غیراقتصادی است اظهار داشت: تجمیع مراکز 118 از چند سال پیش آغاز شده و به خصوصی شدن مخابرات مربوط نمیشود.
وی گفت: از سال 85 سیستمهاي 118 به صورت یکپارچه مکانیزه شده و با این شرایط نیازی به وجود مراکز 118 در شهرهای کوچک هر شهرستان وجود ندارد و به همین دلیل مراکز 118 شهرهای کوچک در مراکز شهرستانها تجمیع شده است.
به گزارش مهر، پیش از این یکی از نمایندگان مجلس با انتقاد از تعطیلی مراکز 118 در شهرستانها در صحن علنی مجلس اعلام کرد: طبق اصل 44 قانون اساسی تا 5 سال از زمان واگذاری خدمات به بخش خصوصی، سهامداران حق تعدیل نیرو ندارند ولی از زمان واگذاری مخابرات به بخش خصوصی، این شرکت شروع به تعدیل نیرو کرده است. امروز دوشنبه سومين روزي بود كه 118 در سيستان پاسخگو نداشت.
خبرسیستان امیدوار است آقای الهی مقدم زودتر کمبودهای مخابرات سیستان را بهبود بخشیده و با تجربه ای که از ایشان سراغ داریم و مدیریتشان امیدواریم این نابسامانی ها در مخابرات سیستان تکرار نشود .
يك شهروند……..